Furubodavägen 99, 296 92 Yngsjö, Sverige 

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Läs våra vanliga frågor innan du skickar ett meddelande till oss.

Mina artiklar sparas inte i kundvagnen?
I 99 fall av 100, beror det på att din dator är inställd på att inte acceptera s.k. cookies vilket den måste vara (ditt användarnamn och dina varor lagras i cookies).
Vilka betalalternativ kan jag välja på i webshoppen?
Betala enkelt och säkert online med PayPal. Om du har ett PayPal-konto kan du betala direkt från det genom att logga in. 
Moms på 25% ingår i alla priser. Inga avgifter tillkommer förutom de som står i varulistan när du genomfört ditt köp.
När får jag min återbetalning?
När man skickat en retur till oss så görs den ekonomiska korrigeringen utifrån vilket betalsätt man valt på sin order från början. Återbetalning kommer ske till samma kort inom 10 bankdagar efter att vi mottagit och registrerat returen hos oss. Om ordern som du returnerar betalats med presentkort , så kommer dessa att läggas in som tillgodo på ditt NEWASTE-konto så snart returen registrerats hos oss.
Hur lång är leveranstiden?
Inom Sverige 1-3 dagar

Inom Europa 5-8 dagar
Utanför Europa beror på vilket land varan skickas till, men normalt är leveranstiden 5-10 dagar.

Vad är fraktkostnaderna?

I Sverige 6.99 €
Inom Europa 9,99 €
Utanför Europa 12,99 €

Kan jag ändra / annullera en beställning?
Dessvärre kan vi inte göra ändringar, eller annullera en order som är lagd. Anledningen är att de behandlas direkt när de läggs och går ut till plockning. . 
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Var alltid noga med att kontrollera att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan också vara så att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Kontakta oss om ovan nämnda inte stämmer med ditt fall. 
Hur kan jag returnera eller byta en vara?

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leverans. Om du skulle få en defekt eller fellevererad vara , kontakta kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

OBS! Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt, därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.

Hur får jag tillbaka en vara?

För att vi ska kunna behandla din retur måste du skicka med en kvittens . Den hittar du på baksidan av fraktsedeln / kvitto som medföljer din beställning. Du har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss.

Om du vill byta varan, fyller du i detta på din retur / kvittensen. Detta måste ske inom 14 dagar.

Fördelarna med att välja ersättning är fri retur avgift på order som skickas tillbaka till oss.

Returadress:
Att: NEWASTE RETUR
Furubodavägen 99
296 92 Yngsjövägen
Sverige

Var är min order?

Om du inte har fått din beställning inom 2-4 arbetsdagar eller vid hög belastning 9 dagar, då har du förmodligen fått ett meddelande om eventuella förseningar. Det kan då vara så att din vara är restnoterad, eller bara lite försenad p.g.a hög belastning. Om du inte har fått din beställning inom 10 arbetsdagar efter att ha fått leveransmeddelandet från oss, så ber vi dig höra av dig till vår kundtjänst så att vi kan kolla på vad som skett.

Får du påfyllnad på en utsåld objekt?

Det är svårt att säga då det beror helt på vilken vara det handlar om. Är det en vara som ingår i vårt basutbud inkommer den med största sannolikhet igen. Är det en specifik vara som du undrar över, så är du alltid välkommen att höra av dig till vår kundtjänst. Vi kollar gärna upp detta åt dig!

Vad är det minsta jag kan beställa?

Minsta beställningsbelopp är 100 kr..

Vad kostar det att vara medlem i NEWASTE?

Att registrera sig och bli medlem är helt kostnadsfritt..

SKICKA OSS ETT MAIL